misterkatten

Direktlänk till inlägg 11 maj 2014

Hur jag blev en Misterkatt

Av Mister - 11 maj 2014 19:30

Året var 2010 och sommaren övergick till höst, jag var bara en liten kattunge när mamma D började se sig omkring efter en liten kisse. Jag var tingad redan från födseln och min uppfödare hade hållt mig kvar i två extra veckor i väntan på att min nya familj skulle hämta mig. Mina syskon försvann till nya familjer medan jag var kvar, det var sorgligt och jag grät när ingen såg. 

En tisdag i september tittade mamma D på blocket och såg en annons på mig - jag ville ha ett hem, D ringde till min uppfödare. Min nya familj hade ångrat sig innan de ens hade träffat mig, jag var till salu igen. Det hade ringt en familj precis innan mamma D och hon blev lovad mig om den famljen tackade nej. Det gjorde dom, mitt självförtroende var i botten. Men mamma D var förväntansfull, jag vågade inte hoppas vid det här laget. 


Men så kom den dagen, en regnig fredag var det nu och min uppfödare C packade ner mina leksaker och åkte tåget från Gräsö till Uppsala, jag skulle få ett hem. Det verkade vara påriktigt och sant den här gången. Men jag ville inte bli besviken och höll därför en låg profil. I Uppsala möttes jag och C upp av D. D hade med sig en rosa transportlåda till mig. Jag vågade inte tänka på framtiden längre, jag är en kille och här kommer hon med en rosa transportbur, snälla rädda mig! SAVE ME!


Min transportlåda placerades i baksätet på en varm bil och D knäppte bältet om buren. Vi åkte nu mot Nynäshamn, jag hade ingen aning just då, men nu vet jag att jag bor i Nynäshamn. Jag var rädd. Men jag blev lugn av att D pratade med mig hela vägen, jag blev även tilldelad mitt namn - Mister.

Vi kom till något som D kallade hem. Jag hade massor med leksaker, en klätterställning, godis och mat. Jag var skeptiskmen D sa att allt var mitt. D hade inga andra katter, bara marsvin som var i samma storlek som mig.

Jag var rädd och höll mig i transportlådan ett tag, men jag blev modigare och modigare och det verkade faktiskt som att jag hade kommit hem, på riktigt.

   

Min första dag hemma.                                                                                                                       

 /Mister 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mister - 13 juni 2014 21:53


Idag blev jag fyra år gammal, jippi! Och vet ni, husse fyller också år idag, fast lite mer än fyra...  /Mister ...

Av Mister - 12 juni 2014 20:10


Nu vågar den där töntiga katten sova i samma soffa som mig (utan att fräsa), och visst är vi ganska söta tillsammans?     /Mister ...

Av Mister - 10 juni 2014 12:45


Hej alla läsare!   Nu ska ni få höra vem jag tvingas husera med, suraste Nova-Lottakatten.... Hon ser nog söt och snäll ut såhär men ni ska höra hur hon fräser åt mig. Som tur är så är jag nummer 1(!!!!) för mormor så Lotta får skäll och åker u...

Av Mister - 9 juni 2014 16:08


Hej alla fans!   I fredags hände någon jag väntat på så länge och som jag nästan tappat tron på skulle hända, mamma kom hem! Jag har, som bekant, vissa svårigheter med att uttrycka ren glädje, men jag hängde som en fäll på hennes axel under en ...

Av Mister - 5 juni 2014 21:52

Jo nu ska ni få höra om när husse (och mamma) fick mer likes än jag, många fler än alla mina tillsammans tror jag.... Det var när de förlovade sig för två dagar sedan, men det var bra tycker jag, även om jag blev så deppig att jag slog en knut på m...

Presentation

Hej! Jag är Mister! Många har efterfrågat en blogg om just mig, välkommen att följa mig i min vardag så förstår ni kanske varför. /Mister

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards