misterkatten

Direktlänk till inlägg 19 maj 2014

När jag blev en kändis

Av Mister - 19 maj 2014 13:18

Hej på er!


Nu ska ni få höra vad som hände och hur det gick till till när jag blev liiiite mer känd och kanske anledningen till att jag samlade mod till mig att starta den här efterfrågade bloggen.


Jo, såhär var det förstår ni, att när jag låg inlagd på Bagarmossens djursjukhus för en och en halv vecka sedan så fick min mamma ett telefonsamtal ett par timmar efter hon fått vetskap om att jag mådde bra. Mamma fick såklart många samtal under den här tiden, många var oroliga för mig, men den här gången var det ingen mindre än en journalist från expressen som ringde. 


Min mamma hade nämligen lagt upp en varning för dessa liljor som jag hade ätit och blivit förgiftad av på Nynäshamns katthems facebooksida för att varna andra kattägare. Denna varning hade journalisten fått vetskap om och ville intervjua min mamma för att göra ett reportage om mig (eller om giftiga växter och dess konsekvenser för nyfikna katter, mammas anm.).


Så jag kom med på internet -

http://www.expressen.se/husdjur/denises-katt-at-av-en-blomma--nara-att-do/


 


I tidningen - 

  

 

Och på Expressens facebooksida -

 


Det passar mig ganska bra att få lite extra uppmärksamhet, det är typiskt mig tycker många i min omgivning. Många har faktiskt följt mig under mina fyra år, bla är det jag som står för ca 95% av bilderna på mammas instagram.

Jag har även en morfar som jag tycker mycket om, och han om mig. Morfar brukar hälsa på mig och ge mig presenter, och han är även förste Mistervakt (kattvakt, mammas anm.) när min familj reser bort. Morfar och jag brukar då facebooka på kvällarna till mina fans förtjusning. Många har faktiskt efterfrågat en bok/blogg om mig. 


Så, på den vägen är det.

/Mister


Det bästa av allt är såklart att våran älskade Mister är kvar hos oss och att varningen nått ut till så många andra kattägare!

/Misters familj

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mister - 13 juni 2014 21:53


Idag blev jag fyra år gammal, jippi! Och vet ni, husse fyller också år idag, fast lite mer än fyra...  /Mister ...

Av Mister - 12 juni 2014 20:10


Nu vågar den där töntiga katten sova i samma soffa som mig (utan att fräsa), och visst är vi ganska söta tillsammans?     /Mister ...

Av Mister - 10 juni 2014 12:45


Hej alla läsare!   Nu ska ni få höra vem jag tvingas husera med, suraste Nova-Lottakatten.... Hon ser nog söt och snäll ut såhär men ni ska höra hur hon fräser åt mig. Som tur är så är jag nummer 1(!!!!) för mormor så Lotta får skäll och åker u...

Av Mister - 9 juni 2014 16:08


Hej alla fans!   I fredags hände någon jag väntat på så länge och som jag nästan tappat tron på skulle hända, mamma kom hem! Jag har, som bekant, vissa svårigheter med att uttrycka ren glädje, men jag hängde som en fäll på hennes axel under en ...

Av Mister - 5 juni 2014 21:52

Jo nu ska ni få höra om när husse (och mamma) fick mer likes än jag, många fler än alla mina tillsammans tror jag.... Det var när de förlovade sig för två dagar sedan, men det var bra tycker jag, även om jag blev så deppig att jag slog en knut på m...

Presentation

Hej! Jag är Mister! Många har efterfrågat en blogg om just mig, välkommen att följa mig i min vardag så förstår ni kanske varför. /Mister

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards